понеделник, 30 декември 2013 г.

Образователна самодейност

Този блог създавам, за да споделям личните си впечатления и преживявания, свързани с образованието. Целта ми ще е, споделяйки опита си, да помагам на повече хора да се осмелят да подпомогнат местната си образователна общност, независимо от нейния институционален или не статут. Тук малко по малко ще намирате отговори на въпроси като:

1. Защо се занимаваш с Khan Academy?
2. Защо се записа за програмата "Заедно в Час"?
3. Защо помагаш два пъти в седмицата на училищния отбор по дебати?
4. Защо искаш да създадеш общност от доброволци, която да преведе всички качествени безплатни образователни материали и платформи, като Coursera, Duolingo, Serlo, CodeAcademy на български език?
5. Защо искаш да се занимаваш всъщност с философия на образованието?
6. Защо искаш да помогнеш на бежанците в Харманли да научат български, немски и английски език?
7. Защо искаш да даваш безплатни частни уроци по математика на дъщерята на приятелка и да научиш един американец на изтънчен български език?
8. Защо искаш да създадеш дискусионен форум ала TEDx на граждански значими теми в Хасково?
9. Защо искаш да повдигаш обществени дискусии за образователното право и образователната справедливост?
10. За кого се мислиш с всички тези искания?

С времето отговори ще намирате във връзки в самите въпроси на тази страница, но засега мога да ви отговоря на последния.

Казвам се Иван Господинов, завърших Философия и Социални науки в Лайпциг, Германия. Не съм си и мислил дали да записвам да уча нещо в България, не бих искал и сега да уча в България. На 19г. започнах да превеждам Khan Academy на български език, защото това беше единственото, което можех да направя от разстояние. Намеренията ми са да направя каквото мога, за да бъде ученето на родния български език толкова смислено, колкото ученето в чужбина на чужди езици.

В момента съм на 22, живея в България и мога да ви обещая, че следващите три години от живота си ще заделя за тази кауза. Ако всичко върви по план, кой знае :), може да си наумя, че си заслужава да направя всичко по силите ми, за да постигнем по-добри резултати за ПИЗА 2018. Имам някои неща наум, но голяма дума да не казвам.

В този блог право на коментари имат само членове, просто защото няма да имам време да водя спорове, а съм сприхав. :) Ако искате да станете член, ми пишете на iwan.gospodinow[at]gmail.com

Ако искате да поговорим, да ви дам съвет, да обсъдим някоя ваша идея, да ви помогна с нещо, отново ми пишете на пощата. Само ще помоля за търпение! Почти не забравям да отговоря на писма, но ако измине цяла седмица, не се притеснявайте да ми напомните! :)

Та така де: Подкрепяйте местната образователна общност!

Няма коментари:

Публикуване на коментар